Ramowy rozkład dnia

 

ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI 3 – letnich

 

6.45 – 7.30 – Schodzenie się dzieci, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. 

7.30 – 8.00 –Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci. 

8.00 – 8.15 –Zabawa ruchowa, ze śpiewem, przy muzyce.

8.15 – 8.30 - Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.

8.30 – 9.00 -Śniadanie kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

9.00 – 10.00 - Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe.

10.00 – 10.30 -  Zajęcia wychowawczo-edukacyjne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. „Odkrywamy, przeżywamy, przyswajamy i działamy”, realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej.

10.30 – 10.40 -  Czynności samoobsługowe dzieci związane z przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze.

10.40– 11.20 - Zabawy ruchowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze. (W przypadku nieodpowiedniej pogody-gry i zabawy ruchowe w salach)

11.20 – 11.30 - Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.

11.30 – 11.55 - Obiad kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

11.55 – 12.45 - Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań.

12.45 – 13.00 – Zabawa ruchowa, ze śpiewem, przy muzyce.

13.00– 13.35 - Zabawy ruchowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze. (W przypadku nieodpowiedniej pogody-gry i zabawy ruchowe w salach) 

13.35 – 14.00–Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

14.00 – 14.10 -  Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku.

14.10 – 14.25 - Podwieczorek kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

14.25– 15.00 - Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

15.00 – 15.45 - Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. Rozchodzenie się dzieci.

 

ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI 4 – letnich

 

6.45 – 7.30 – Schodzenie się dzieci w grupach łączonych, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.

7.30 – 8.00 – Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

8.00 – 8.15 – Zabawa ruchowa, ze śpiewem, przy muzyce.

8.15 – 8.30 - Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.

8.30 – 9.00 – Śniadanie kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

9.00 – 10.00 - Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe.

10.00 – 10.30 - Zajęcia wychowawczo-edukacyjne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. „Odkrywamy, przeżywamy, przyswajamy i działamy”, realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej.

10.30 – 10.45 – Poznanie nowej zabawy ruchowej, ze śpiewem, przy muzyce.

10.45– 11.15 - Zabawy ruchowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze. (W przypadku nieodpowiedniej pogody-gry i zabawy ruchowe w salach)

11.15 – 11.30 – Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.

11.30 – 11.55 – Obiad kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

11.55 – 12.15 - Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań.

12.15 – 12.30 – Zabawa ruchowa, ze śpiewem, przy muzyce.

12.30 – 13.00 – Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

13.00– 13.30 - Zabawy ruchowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze. (W przypadku nieodpowiedniej pogody-gry i zabawy ruchowe w salach)

13.30 – 14.00 - Oddziaływania nauczycieli wyzwalające samorzutną aktywność dzieci, działania utrwalające nabyte umiejętności, wspieranie indywidualnego rozwoju i uzdolnień dzieci.

14.00 – 14.15 -  Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku.

14.15 – 14.30 - Podwieczorek kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

14.30 – 15.00 – Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

15.00 – 15.30 - Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. Rozchodzenie się dzieci.

 

 

ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI 5 i 6 – letnich

 

7.30 – 8.00 – Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

8.00 – 8.15 – Zabawa ruchowa, ze śpiewem, przy muzyce.

8.15 – 8.30 - Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.

8.30 – 9.00 – Śniadanie kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

9.00 – 10.00 - Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe.

10.00 – 11.00 - Zajęcia wychowawczo-edukacyjne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych „odkrywamy, przeżywamy, przyswajamy i działamy”, realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej

11.00 – 11.30 - Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze. (W przypadku nieodpowiedniej pogody-gry i zabawy ruchowe w salach)

11.30 – 12.00 – Obiad kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

12.00 -  12.15 - Odpoczynek poobiedni przy muzyce relaksacyjnej, bajkach, baśniach i opowiadaniach.

12.15 – 12.45 – Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

12.45 – 13.15 - Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze. (W przypadku nieodpowiedniej pogody-gry i zabawy ruchowe w salach)

13.15 – 14.00 - Oddziaływania nauczycieli wyzwalające samorzutną aktywność dzieci, działania utrwalające nabyte umiejętności i kompensacje, wspierające indywidualny rozwój, uzdolnienia dzieci.

14.00 – 14.10 -  Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku.

14.10 – 14.30 - Podwieczorek kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku.

14. 30 – 15.00 – Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

15.00 – 15.30 - Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. Rozchodzenie się dzieci.