Oferta edukacyjna
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 01, wrzesień 2017 08:31
- Ewa Kolińska
Okres, w którym dziecko uczęszcza do przedszkola nazywany jest złotym wiekiem. To w tym czasie maluch szybko uczy się i doskonali zdobyte dotychczas umiejętności. Od 3 do 6 roku życia kształtuje swój charakter i zainteresowania, staje się coraz bardziej samodzielny.
Naszym celem jest wyposażenie wychowanków w odpowiednie kompetencje, które pomogą im w jak najlepszy sposób wykorzystać rozwijającą się w nich dociekliwość i ciekawość świata jednocześnie przygotowując ich do szkoły.
NASZĄ MISJĄ JEST
Danie dzieciom możliwości, by stawało się badaczem, odkrywcą i w końcu twórcą, wiedziało o tym, jak żyć i jak postępować. Wyzwalanie w dzieciach aktywności. Stworzenie dzieciom warunków do myślenia. Nie żądanie, lecz pokazywanie. Pozwalanie dzieciom na zadawanie pytań i rozwijanie ich umysłów tak, by same chciały chcieć.
WIZJA
Naszym największym dobrem jest dobro dziecka, przygotowujemy je do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami.
Zapewniamy dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju w miarę jego możliwości.
Wspomagamy dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtujemy czynności intelektualne potrzebne dzieciom w codziennych sytuacjach, dalszej edukacji.
Pragniemy w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość.
Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.
Stwarzamy każdemu dziecku atmosferę akceptacji, wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa, w której bawi się ono, uczy, nabywa umiejętności rozwijając swoja osobowość i aktywność wobec siebie, innych ludzi i otaczającego je świata.
Nasze przedszkole otwarte jest na propozycje rodziców, ich udział w życiu przedszkola - partnerska współpraca z rodzina dziecka.
W naszym przedszkolu integrujemy dzieci pełno- i niepełnosprawne.
W naszym przedszkolu, zgodnie z ideą, jaka przyświecała J. Korczakowi pomagamy dzieciom poprzez:
- stwarzanie warunków, w których dziecko będzie mogło rozwijać się zgodnie ze swoimi możliwościami i zdolnościami;
- monitorowanie i stymulowanie rozwoju fizycznego, intelektualnego, emocjonalnego i społecznego;
- kształtowanie postaw moralnych poczucie sensu i wartości życia, wartości uniwersalne i rozróżnianie dobra od zła;
- propagowanie wzorców, norm i zachowań społecznie akceptowanych;
- organizowanie warunków edukacyjnych umożliwiających dzieciom prezentowanie swojej indywidualności, odnoszenie sukcesów i odczuwanie radości z podejmowanej aktywności umysłowej i fizycznej;
- pomoc w rozwiązywaniu problemów rozwojowych w taki sposób, aby dzieci nie odczuwały przykrości z powodu swoich słabych stron;
- przeciwdziałanie zagrożeniom dla zdrowia fizycznego i psychicznego dzieci;
- podejmowanie współpracy z rodziną w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych;
- przygotowanie dzieci do nauki w szkole i rozbudzanie zainteresowań rolą ucznia.
Jest możliwe ponieważ:
- realizujemy założenia reformy oświatowej;
- spełniamy funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące, a także umożliwiamy wspólną zabawę i naukę w warunkach bezpiecznych, przyjaznych, dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci;
- dbamy o wysoki poziom pracy wychowawczo-kształcącej, a także atrakcyjną ofertę edukacyjną;
- realizujemy programy autorskie uwzględniające edukację zdrowotną, muzyczną, językową, plastyczną, przyrodniczą i artystyczną;
- promujemy zdrowy styl życia dziecka w domu i w przedszkolu;
- ściśle współpracujemy z rodzicami, jako współpartnerami w procesie edukacji
i wychowania dzieci; - skutecznie informujemy rodziców o postępach edukacyjnych dziecka;
- współpracujemy z lokalnymi placówkami oświatowymi, organizacjami i instytucjami działającymi na terenie miasta, pozyskiwanie sponsorów;
- promujemy znaczenie edukacji przedszkolnej dla rozwoju społeczności;
- tworzymy warunki do rozwoju aktywności dziecka wobec siebie,innych ludzi i otaczającego świata na różnych płaszczyznach jego działalności: kształtowanie postawy w obcowaniu z otoczeniem przyrodniczym i społecznym, nabywanie doświadczeń obcowania z kulturą, kształtowanie u dziecka umiejętności odbioru sztuki;
- wspieramy uzdolnienia oraz wspomagamy dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.organizujemy proces kształcenia zapewniający wszechstronny i harmonijny rozwój każdego wychowanka, w tym przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.
Sekretem sukcesu wychowawczego jest dokładne poznanie wychowanka. Dzięki temu możemy wspierać ich w każdej sferze rozwoju. Do każdego dziecka podchodzimy w sposób indywidualny, dzięki czemu w naszym przedszkolu panuje ciepła i miła atmosfera połączona z fachową opieką.
Cotygodniowe planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej uwzględnia: nasze cele wychowania i nauczania,działania zorientowane na dziecko,aktualne pory roku,święta i uroczystości, tradycje przedszkola.
Każde dziecko rozpoczynające edukację szkolną powinno reprezentować określony w podstawie programowej wychowania przedszkolnego poziom umiejętności i wiadomości z różnych dziedzin edukacji. W związku z tym proponujemy Państwa dzieciom ofertę edukacyjną, która umożliwi ich osiągnięcie.
Dzięki niej absolwent naszego przedszkola:
- ma świadomość własnej tożsamości;
- ma pozytywny obraz samego siebie;
- śmiało wyraża swoje opinie;
- prezentuje aktywność i ciekawość poznawczą;
- w zrozumiały sposób komunikuje się z innymi;
- przestrzega zasad współżycia w grupie;
- troszczy się o swoje zdrowie i bezpieczeństwo;
- jest samodzielny w samoobsłudze.
W naszej placówce praca z dziećmi opiera się głównie na programie: Od zabawy do nauki. Program wychowania przedszkolnego - dobre praktyki zgodnego z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
NASZYM WYCHOWANKOM ZAPEWNIAMY
- bezpieczne warunki pobytu, ciepłą, rodzinną atmosferę
- opiekę wykwalifikowanej kadry pedagogicznej stale podnoszącej swoje umiejętności zawodowe
- sumienny i przyjazny dziecku personel obsługi
- osiągnięcie dojrzałości szkolnej przez każdego wychowanka
- zajęcia dydaktyczne obejmujące:
- zajęcia przyrodnicze i doświadczalne
- zajęcia pobudzające wyobraźnię i wyzwalające aktywność twórczą
- zajęcia plastyczno-konstrukcyjne
- zajęcia umuzykalniające
- zajęcia przygotowujące do nauki czytania i pisania
- zajęcia rozwijające pojęcia matematyczne
- zajęcia ruchowe i gimnastyczne
- gry i zabawy w terenie
oraz
- smaczne, zdrowe i urozmaicone posiłki
- wspólne uroczystości i imprezy
- szeroki wachlarz imprez kulturalnych
- wycieczki, wyjścia do teatru, muzeum,
- udział dzieci w konkursach organizowanych przez instytucje kulturalne naszego miasta.
ZAJĘCIA DODATKOWE
- zajęcia taneczne
- język angielski
- religia
- terapia logopedyczna.